27.1.2013

Kiitollisuus

Kiitollisuus opettaa meitä luottamaan elämänkulkuun. Se auttaa meitä saamaan elämäämme lisää niitä asioita, joista olemme kiitollisia. Kateus, tyytymättömyys, kauna ja kyltymättömyys puolestaan vetävät puoleemme juuri niitä asioita, joita emme todellakaan halua. Jokaisella tapahtumalla ja asialla on jokin syvempi tarkoitus, joten varsinkin kohdatessamme vaikeita aikoja, tulisi meidän muistaa pysyä luottavaisina ja unohtaa pelko. Pelko kasvattaa lisää pelkoa ja pelon väistyessä, tilalle tulee rauha ja rakkaus.

On todistettu jopa tieteellisesti, että kiitollinen elämänasenne lisää hyvinvointia monilla eri tavoilla. Tyytyväisyys ja kiitollisuus johtaa terveyden kohenemiseen ja pitempään elämään. Kiitollisuus on hyvä keino korjata energioiden suuntaa parempaan päin ja saada elämään haluamiamme asioita. Harjoitan itse kiittämistä usein ennen nukkumaan menoa. Silloin kiitän mielessäni kaikista niistä asioista, tapahtumista ja ihmisistä, jotka vaikuttivat elämääni tuona kyseisenä päivänä. Myös aamuisin kannattaa kiittää jo etukäteen tulevasta, upeasta päivästä. Kun kiität ikään kuin olisit jo saanut haluamasi asian, lähetät universumille vahvan viestin ja näin ollen vedät puoleesi kiittämiäsi asioita ja tapahtumia. 


Tunnen itse suunnatonta kiitollisuutta tällä hetkellä elämääni kohtaan. Olen saanut ympärilleni aivan uskomattoman ihania ystäviä, jotka tukevat ja kannustavat minua kaikissa elämäntilanteissa. Etenkin vaikeudet ovat tehneet minusta juuri tämänlaisen vahvan kulkijan ja opettaneet minulle juuri niitä asioita, jotka ovat kehittäneet minua ja sieluani. Uskon, että ei ole olemassa sattumaa, vaan että elämä tuo eteemme juuri ne haasteet ja vaikeudet, jotka kasvattavat meitä henkisesti. Siksi kaikki elämän tapahtumat ja tilanteet tulisi ottaa vastaan ikään kuin lahjoina!

Armollisuus ja kiitollisuus kulkevat hyvin pitkälti käsi kädessä. Kun olet armollinen itsellesi, pystyt antamaan anteeksi kaikille ja silloin on helpompi olla onnellinen.


Juuri tänään olen kiitollinen vapaudesta. Olen kiitollinen myös siitä, että olen terve ja energinen. Olen kiitollinen kodissani vallitsevista voimaannuttavista energioista. Erittäin kiitollinen olen myös ystävilleni sekä perheelleni kaikesta tuesta ja rakkaudesta!

Harjoita kiitollisuutta päivittäin, niin saat osaksesi enemmän rikkautta & rakkautta!


1 kommentti:

  1. Samaa mieltä kanssasi, kun tulee vaikeaa meidän tulisi uskoa parempaan ja kiittää siitä mitä meillä on eikä antaa pelolle valtaa.
    Ja olla myöskin armollinen itselleen kun antaa välillä vallan pelolle, sillä anteeksi antaminen on on se ydin joka vie eteenpäin.
    Kiitos tekstistäsi.
    Valoa päivääsi.
    Maia

    VastaaPoista