12.1.2013

Irtipäästäminen, avain onnellisuuteen

Miksi onkin niin vaikeaa päästää irti asioista, ihmisistä ja työpaikoista, jotka eivät enää palvele korkeinta parastamme? Usein roikumme mielummin huonossa parisuhteessa tai tylsässä työssä, koska emme uskalla ottaa riskiä ja hypätä hetkeksi tuntemattomaan. Pelko estää meitä elämästä täysillä. Minulle edellisvuosi oli todellista irtipäästämistä, niin pelottavaa, mutta samalla niin palkitsevaa aikaa. 

myös lehdillä näyttää olevan vaikeaa päästää irti

Ensiksi piti päästää irti parisuhteesta, jossa olin elänyt yli 4 vuotta, sitten työpaikasta jossa olin työskennellyt lähes 3 vuotta. Siinä ohella myös muutamasta ystävästä, joiden kanssa oli ollut haastavaa jo pidemmän aikaa. Tämän jälkeen jouduin luopumaan vielä liikuntakyvystäni sekä toisesta työpaikasta, jonka luulin olevan sillä hetkellä unelmieni työpaikka. Näiden lisäksi onnistuin rikkomaan uuden älypuhelimeni, jonka mukana meni tietysti paljon juttuja sekä myös läppärini sain siihen jamaan, että menetin kaikki tiedostot ja ohjelmistot. Ajattelin kuitenkin asian niin, että ilmeisesti ne eivät olleet niitä oikeasti tärkeitä juttuja minulle. Joten todellakaan helppo ei tuo viime vuosi ollut! 


Nyt tunnen kuitenkin olevani vapaa, vihdoinkin! Tunnen myös olevani vahvempi kuin koskaan aikaisemmin. Toisaalta voisin murehtia huomisesta, mutta päätin etten tee niin. Otan kaiken irti tästä ajasta, joka minulle on nyt suotu. Monet muut kyllä jaksavat murehtia puolestani, mutta itse olen kuitenkin luottavainen tulevaisuuttani kohtaan. Tiedän, että minua valmistellaan uuteen elämään, uuteen aikakauteen, jossa vallitsee rakkaus, harmonia ja onnellisuus. Näen toisinaan väläyksiä tulevaisuudestani, mutta koen enemmän olevani selvätuntoinen kuin selvänäköinen. 

Viime vuosi on ollut todella monella muullakin irtipäästämisen vuosi. Myös moni ystäväni on menettänyt yllättäen työpaikkansa. Olen ollut tukemassa myös kotinsa ja kumppaninsa menettäneitä. Olen lohduttanut heitä kertoen, ettei mikään ole sattumaa. Onneksi asioilla on tapana järjestyä! Kukaan ystävistäni ei ole jäänyt onneksi tuleen makaamaan ja elämä on lopulta järjestynyt parhain päin. Viimeksi tällä viikolla sain kuulla erään hyvän ystäväni saaneen työpaikan, vaikka tilanne näyttikin jo vakavalta ja ystäväni oli tietysti kauhuissaan. 

Käärmeen vuoden alkamishetken maisema
 
Itse en olisi tätä blogia perustanut, enkä myöskään saanut järjestettyä monia muitakaan asioita, mikäli olisin pysynyt työelämässä. Huomaan, että viimeinen kuukausi on ollut tilan raivaamista uudelle. Elämäämme ei voi tulla uutta ja parempaa, ellemme tee sille tilaa. Itse olen päättänyt luopua samalla myös monista vanhoista tavaroistani sekä huonekaluistani, joten laitoinkin tällä viikolla kotikirppiksen pystyyn. Mikä mahtava idea, kuka ikinä sen onkaan keksinyt! Samalla kun pääsen näkemään ihania ystäviäni, saavat monet esineet ja vaatteet uuden kodin. Tähän mennessä ovat vieraani kertoneet myös nauttineensa hyvistä ja rauhoittavista energioista, jotka vallitsevat kodissani. Jokainen kotiini tuleva saa samalla ikään kuin energiahoitoa. Kotikirpparia aion pitää avoinna niin kauan, kun kysyntää riittää! 

On jännä huomata miten päähän tulvii mitä mahtavimpia ideoita ja ajatuksia, kun saa vain olla ja nauttia hetkestä. Olen myös löytänyt tänä aikana itsestäni aivan uusia puolia ja taitoja. Olen ruvennut muun muassa leipomaan, mutta vain hyvistä ja terveellisistä raaka-aineista. Lemppareiksi on muodostunut raakasuklaa sekä raakariisisuklaa, joita on kiva tarjoilla ystäville jotka tulevat kylään. Joulukuussa leivoin joka viikko uusia juttuja, joita en ollut koskaan edes ajatellut tekeväni.

Itsetehtyä uuniomenaa ja kaurajäätelöä

Lisäksi olen päättänyt luopua sokerista sekä alkoholista. Kehoni kertoo mitä raaka-aineita se kaipaa milloinkin ja mitä pitää jättää kokonaan pois. Olin aiemmin allerginen todella monille hedelmille ja uskalsin syödä ainoastaan banaaneja, mandariineja sekä viinirypäleitä, mutta nyt pystyn taas syömään mm. kiiviä, päärynöitä ja omenoita. Sain eilen ystäviltäni tuomisiksi erilaisia hedelmiä ja tänään niitä maistellessa huomasin, etten saanut niistä allergisia reaktioita!

Mun uudenlainen hedelmävati!

Enpä olis koskaan uskonut, että mun hedelmävati voisi näyttää noin värikkäältä ja maistua niin monipuoliselta.
Uskon, että hoidot joissa olen käynyt "puhdistautumassa" on auttanut pääsemään eroon allergioista. 

Toisen elämän pienet ilot saattavat olla 
toisen suuria iloja!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti