13.9.2013

Perjantai 13. päivä

Olen tässä miettinyt onnea ja onnellisuutta viime päivät, kun on ollut todella aikaa miettiä kaikenlaista. Mistä onni ylipäätään koostuu? Koen olevani varsin onnekas monessakin asiassa, mutta aina sitä jotenkin ajattelee, että sitten jonain päivänä olen vielä onnellisempi. Tosiasiassahan minun pitäisi uskoa ja ajatella olevani juuri tällä hetkellä todella onnellinen. Olen saanut kokea todella rankkoja juttuja ikääni nähden, mutta olen silti kiitollinen niistä kaikista kokemuksista. Ne ovat tehneet minusta juuri tällaisen ja uskon olevani siitä syystä myös henkisesti melko vahva.

Nyt ollessani liikuntakyvytön nousee väistämättä esiin erilaisia ajatuksia siitä, miksi minulle tapahtui taas kerran tällä tavalla. Selvännäköinen ystäväni on jo hieman valaissut minua näistä syistä. Yleensä selkäongelmat viittaavat liian taakan kantamiseen ja syyllisyyden tuntemiseen. Nyt on siis aika päästää irti tällaisista tuntemuksista.


Olen ollut viime päivinä melko yksinäinen täällä kotona. Tänään ystäväni tuli tekemään minulle ihanan kulhokylvyn tiibetiläisillä kulhoilla. Se rentoutti mukavasti ja lievitti hetkellisesti kipua. Sain ystävältäni myös kulhollisen omenoita sekä ihanalta tuoksuvan kukkasen, joka näkyy ylläolevassa kuvassa keskellä. Myöhemmin illalla veljeni toimi kukkalähettinä ja toimitti minulle erään toisen ystäväni ostamat kukkaset (kuvassa vasemmalla). Nämä kyllä piristävät päiviäni vielä ensi viikollakin. Olen taas kerran niin kiitollinen ihanista ystävistäni!


Selkäni jumitti aikalailla koko päivän, eikä kipulääkkeistä ole ollut juurikaan apua. Illalla teimme taas ystävieni kanssa yhteismeditaation, kukin omassa kodissaan. Meditaation aikana meistä poistui kuulemma suurta ja yhteistä karmaa ja taakkaa. Minun oli hieman vaikea tosin keskittyä täysillä medikseen, koska en meinannut löytää kivutonta asentoa lattialla maatessa. Venyttelin meditaation jälkeen selkää vielä monin eri tavoin. Laitoin kaksi tyynyä polvitaipeiden alle, jotta selkä pääsi asettumaan paremmin.

Tällainen oli meditaatioasentoni tällä kertaa.

 
Ja tällä tavalla keikuin puolelta toiselle, venyttäen samalla selkää varovasti.

Näin rauhallisissa merkeissä sujui siis minun perjantai 13. päiväni. Mites teillä muilla sujui?

Rentouttavaa viikonloppua!!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti