31.5.2014

Madridista Sevillaan

Holaa!

Saavuin siis Espanjaan maanantai iltana ja ensimmäiset 3 päivää vietin pääkaupunki Madridissa. Ensimmäinen houstini tuli minua lentokentälle vastaan ja illalla kävimme keskustassa iltapalalla. Huomasimme keskustassa väkijoukon ja menimme katsomaan lähempää tapahtumaa. Isolla aukiolla oli joukko nuoria break dancereita, jotka vetivät upeaa settiä. Ohjelman lopuksi pojat valitsivat yleisöstä keskelle neljä naista ja minä olin yksi noista naisista. Meitä ohjeistettiin olemaan paikallaan kumarassa asennossa ja pian selvisi syy. Erän pojista teki ylitsemme ilmavoltin! Ensimmäinen ilta osoittautui siis varsin viihdyttäväksi.

Ystäväni kämpältä ajoi keskustaan bussilla puolessa tunnissa, joten kuljin päivällä yksin tuon matkan ja kiersin eri liikkeitä. Tapasin Madridissa myös ystäväni, johon tutustuin jo Malagan reissulla. Hän näytti minulle kaupunkia kahtena päivänä ja ajeltiin ympäriinsä hänen autollaan.

Eilen saavuin sitten ihanaan ja lämpimään Sevillan kaupunkiin, jonne on n. 5 h automatka Madridista. Sain kyydin blablacarin avulla ja matka kustansi 32€. Kuskini oli espanjalainen nainen, joka ei puhunut juurikaan englantia, joten sanakirjalle tuli heti käyttöä. Viihdyn täällä huomattavasti paremmin kuin Madridissa, koska ihmiset ovat paljon iloisempia ja ottavat rennommin.

Tänään kävin houstaajani kanssa pienessä Cadizin kylässä, joka sijaitsee länsirannikolla. Hän on sieltä kotoisin, joten näytti mielellään minulle kaupunkia. Päivä oli ikäväksemme todella tuulinen, joten vaikka aurinko paistoi, niin ilma tuntui viileältä. Kävimme kuitenkin aluksi rannalla moikkaamassa hänen ystäviään ja sen jälkeen ajelimme kaupungissa skootterilla. Pienessä kaupungissa skootteri on huomattavasti kätevämpi kuin auto. Sunnuntaina vaihdan majapaikkaa erääseen kimppakämppään, jossa saan käyttööni kokonaisen kerroksen isolla kattoterassilla!

Tämä jää nyt lyhyeksi postaukseksi, koska kello on jo paljon ja huomenna menemme aamusta Huelvan pieneen rantakaupunkiin nauttimaan auringosta. Saa nähdä kerkeänkö kirjoittamaan tänne enää loppumatkasta..