7.5.2014

Sun Osteopatiaa ja detoxia

Ai että! Enää 11 päivää loman alkuun! Ei vaan, enhän mä oikeasti laske vielä noita päiviä.. heh..

Tänään alkoi mun joka keväinen detox-kuurini, joka kestää sen 20. päivää. Saa nähdä miten hyvin tällä kertaa se etenee, kun pitäisi välttää kofeiinia sekä makeisia. Ainakin vessassa saa ravata yhtenään, mutta se nyt kuuluu asiaan. Kerron myöhemmin miten kuuri vaikuttaa..


Kävin eilen pitkästä aikaa osteopaatin vastaanotolla ja päätin kokeilla tällä kertaa eri osteopaattia, kuin aiemmin. Muutama ystäväni oli suositellut minulle yritystä nimeltä Sun Osteopaatia, jossa työskentelee mukava mies nimeltä Eero Palevaara. Eerolla on vastaanotto Lauttasaaressa ja hän olikin jo alaovella minua heti vastassa, kun saavuin paikalle. Täytyy sanoa, että yllätyin todella positiivisesti tuon reilun 2 tunnin aikana siitä, kuinka ammattimaisesti tämä Eero osasi asiansa esittää ja hommansa hoitaa.

Olen käynyt aika monissa eri hoidoissa viime vuosina ja Eero sai kyllä minulta korkeimmat pisteet. Hän haastatteli minua alkuun hyvin pitkään ja monipuolisesti, jonka jälkeen kävi läpi kroppani ydinongelmakohdat. Lisäksi sain kuulla hyvin selkeästi ja tarkasti mistä mikäkin ongelma saattaa johtua. Hän myös tiesi heti jalkani nyrjähtäneen jossain vaiheessa elämääni, mikä piti paikkaansa. Pidin Eeron lähestymistavasta ja sympaattisuudesta sen verran, että varasin uuden ajan heti hoidon päätteeksi. Ensi viikolla hoito siis jatkuu. Hoidon hintakin yllätti positiivisesti, kun laskussa luki 55 €. Aiempi osteopaatti jolla kävin veloitti 70 €. Ensimmäiseen kertaan Eero varaa yleensä pidemmän ajan (1,5h), mutta normaalisti käynti kestää n. 45 minuuttia. Kotitehtäväksi sain harjoitella palleahengityksiä, koska hengitän kuulemma varsin pintapuolisesti.

Voin kyllä lämpimästi suositella Sun Osteopatiaa aivan jokaiselle! Jokaisella meistä on varmasti jonkinlaista kremppaa tai virheasentoja kehossa, joita olisi hyvä kyllä korjata, ennen kuin ne alkavat vaikuttaa enemmän elämäämme. Sun Osteopatialla on myös loistava facebook-sivusto, jolla Eero jakaa hyviä treeni/venytysvinkkejä videoiden muodossa. Facebook-sivu löytyy täältä!

Minulla on oikeasti päästä varpaisiin kroppa aikamoisessa jumi/vinotilassa, mutta oli lohduttavaa kuulla, että se voidaan saada vielä kuntoon. Opin eilen paljon uutta omasta kehostani ja nyt yritän muistaa soveltaa kaikkia neuvoja jokapäiväisessä elämässäni. Sain tietää muun muassa jalkapöytäni/nilkkani olevan virheasennossa. Lisäksi selkärankani taipuu yhdestä kohtaan väärään suuntaan. Oikeanlaisten hengitysharjoitusten pitäisi osteopatian lisäksi auttaa saamaan selkäranka oikeille paikoilleen. Jaahas se alkaa olla kello taas sen verran, että on aika painella pehkuihin..

Hellikää ja rakastakaa kehoanne!
 

2 kommenttia:

  1. Hauskasti sattui, nimittäin Detox ja osteopatia ovat juurikin kaksi asiaa, jotka ovat mielessäni olleet viime päivinä. Detox-kuurin olen pari vuotta sitten juonut, ja nyt olen miettinyt että pitäisi ehkä hakea taas. Ainakin tulisi juotua varmasti tarpeeksi....harmittaa kun nyt tahtoo juominen vähän unohtua.:/
    Ja osteopaatilla en ole ikinä käynyt, mutta mieheni on sanonut että minun olisi syytä mennä sillä tahtoo olla niskavaivaa aina enemmän tai vähemmän. Ilmeisesti osteopaatista voisi sitten olla apua.

    VastaaPoista
  2. Ihanaa Jonneli! Mulla detox vie aina makeanhimon hetkellisesti pois, eli sekin hyöty omalla kohdalla kuurista on. Ja mene ihmeessä kokeilemaan ostopatiaa! Lupaan, ettet pety! Oma hyvinvointi pitäisi mun mielestä olla aina elämässä ykkösenä. Kerro sitten millaista oli, jos ja kun päädyt osteopaatille. :)

    VastaaPoista