5.5.2014

Kesäloman suunnittelua

Vappu tuli ja meni ja nyt alkoi sitten kesäloman suunnittelu. Vietin vappuni toista vuotta peräkkäin joogakoulu Shantissa, jossa juhlittiin päihteettömästi, mutta sitäkin rennommin. Joogakoulu Shanti on virolaisen Külli Kukk nimisen naisen perustama ja siellä vietetään monta kertaa vuodessa huikean ihania juhlia, joogan lisäksi. Vappua siellä juhlittiin nyyttäreiden merkeissä ja ohjelmassa oli tuttuun tapaan Bhajaneita, syömistä, tanssia ja lisää laulua. Ilta alkoi minun osaltani hieman ennen ilta seitsemää ja päättyi hieman puolen yön jälkeen.

 
 
Oli ihana nähdä ystäviäni pitkästä aikaa. Shantissa on aina niin hyvä tunnelma, että sieltä pääsee lähtemään joka kerta hyvillä mielin kotiin, niin myös tällä kertaa.
 
 
Kuten jo viime kirjoituksessani mainitsin, haaveilin uudesta Espanjan reissusta. Noh nythän on niin, että varasin juuri lentolipun Madridiin ja lähtö on jo tasan kolmen viikon päästä maanantaina. Universumi vastasi pyyntööni valoakin nopeammin ja löysin itseni yhtäkkiä couchsurffaamasta! En ollut vielä kuukausi sitten edes kuullut koko sivustosta ja nyt mulla on jo yöpymispaikka, eli couch Madridissa ja Sevillassa. Ihan mieletöntä! Rohkaistuin tuon viime reissuni aikana ja sen jälkeen niin paljon, että nyt luotan itseeni huomattavasti enemmän kuin aiemmin. Monet tutut toki kauhistelevat sitä, että lähden matkaan yksinäni, mutta reissaavathan monet muutkin naiset yksin. Kisuleita tulee toki hirmuisen ikävä, mutta toivon saavani heille taas niin hyvät hoitajat matkan ajaksi, ettei minun tarvitse olla niistä huolissani. 
 
 
Minä joka olen aina pelännyt mennä vieraisiin paikkoihin, varsinkin yksin, lähden pian ihan yksinäni seikkailemaan ihanaan ja suureen Espanjaan, eikä edes jännitä yhtään. Mulla on vasta ensimmäinen viikko suunniteltuna maanantaista sunnuntaihin, joten nyt yritän miettiä mihin kaupunkiin suuntaan sen jälkeen ja kenen luokse.
 
Couchsurfing perustuu siihen, että ihmiset ympäri maailmaa antavat reissaavien ihmisten tulla luokseen yöpymään. Monet houstaajista ovat niin ystävällisiä, että näyttävät mielellään sitten myös kaupunkia couchaajalleen. Minun madridilainen houstaaja on lupautunut tulemaan jopa lentokentälle mua vastaan! Saan käyttööni oman makuuhuoneen, joten hyvillä mielin odotan reissua. Couchsurfing.com sivustolla näet onko host, eli isäntä saanut palautetta muilta reissaajilta. Minun tapauksessani tuleva "isäntäni" on houstannut myös aiemmin erinomaisen vieraanvaraisesti ja saanut kiitettävät palautteet. On kuitenkin viisasta pitää joku varasuunnitelma, jos jokin menee pieleen ja en pääsekään kyseisen houstaajan luokse. Joten yritän saada myös jonkun toisen luokse mahdollisen pääsyn.  
 
Onko teillä kokemuksia couch surffaamisesta, ja jos niin minkälaisia? Olen kuullut tähän mennessä ainoastaan positiivisia kokemuksia, joten odotan innolla tulevaa lomaani. Otan vastaan kaikenlaisia vinkkejä ja neuvoja koskien Espanjassa matkaamista!
Iloa viikkoonne!
 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti