26.6.2014

Unien ihmeellinen maailma

Tänään on viimeinen sairaslomapäiväni ja pää on edelleen täynnä räkää. Väsymystä leijuu ilmassa, joten olen nukkunut paljon tällä viikolla. Tänä aamuna heräsin suhteellisen aikaisin jo klo. 8.30. Nousin syömään aamupalan ja painuin takaisin vällyjen väliin. Olen ollut aina hyvin kiinnostunut unista ja niiden tulkinnasta. Muistan, että myös edesmennyt isäni oli kiinnostunut unista ja myös hän kirjoitti niitä jossain vaiheessa elämäänsä ylös. Näin itse tänä aamuna niin outoa unta, että on pakko kirjoittaa se tänne ylös. Jos vaikka joku unientulkitsija sattuisi lukemaan uneni, niin olisin todella kiitollinen tietämään mikä niiden sanoma on.
 
Ensimmäisessä unessa olin lapsuuden kotini pihalla tuttujen ihmisten kanssa ja huomasin yhtäkkiä kämmenessäni naulanpään. Rupesin vetämään naulaa ulos kämmenestä ja poistaessani yhden naulan, ilmestyi hetken päästä esiin toinen ja kolmas. Ensimmäiset naulat olivat n. 4 cm pituisia ja ihmettelimme ystävieni kanssa miten ne ovat voineet olla edes piilossa kämmenessäni, joka on vain n. 3 cm paksuinen. Kun olin nyhtänyt molemmista käsistäni n. 10 naulaa irti, alkoi esiin tulemaan n. 10cm pituisia ruuveja. Niiden poistamiseksi minun tuli kierittää niitä rauhallisesti. Naulojen poistamisen jälkeen kädestä ei tullut edes verta, mutta ruuvien kylläkin ja siinä vaiheessa tunsin myös ensimmäistä kertaa kipua. Muistaakseni kämmenistäni tuli ulos 2 isoa ruuvia. Kun kaikki ruuvit ja naulat oli poissa oli olo epätodellinen, mutta helpottunut. Myös ystäväni olivat todella hämmästyneitä.
 
Toisessa unessa, joka jatkui edellisen perään olin edelleen samalla pihalla. Uneen liittyi linnut ja niiden munat. Molemmat olivat poikkeuksellisesti maassa, linnunpesä mukaan lukien. Olin ystäväni kanssa ihan lintujen lähellä ja ihmettelimme kukkapenkissä olevaa linnunpesää. Pesässä olevat munat olivat jännänmuotoisia. Niissä oli kuin pieniä pyramideja, eli kuori oli täynnä kolmionmuotoisia piikkejä. Linnut olivat olleet yllättävän rauhallisia siihen mennessä, vaikka olimme olleet niiden lähellä. Pesä oli siis kauempana linnuista. Olin juuri kävelemässä takaisin sisälle, kun iso lintu hyökkäsi kimppuuni nokallaan, joka oli valtava, n. puoli metriä pitkä. Hän otti keskivartaloni nokkansa väliin ja piti minua otteessaan. Taistelin siinä aikani, kunnes pääsin vapaaksi. Sen jälkeen en muista miten uni jatkui. 

Että tällainen alku minun päivääni! Huomenna palaan sitten takaisin töihin ja lauantaina vietämme ihanan ystäväni Suvituulin luona tyttöjeniltaa. Luvassa on siis huippuviikonloppu!

Rakkaudentäyteistä loppuviikkoa!

2 kommenttia:

  1. Hei!

    En ole unientulkitsija, vaan itse asiassa etsin itsekin tulkintaa viimeöiselle unelleni. Kirjoitin googlen hakukenttään sanat "kämmenistä ruuvit" ja päädyin sivullesi.
    Omassa unessani kämmenistäni ei tullut montaa ruuvia, vaan ensin isäni irrotti kahdesta kämmenestäni pitkät, paksut ruuvit. Katselin ihmeissäni koloa jonka ne jättivät, olivat paksuja, isoja reikiä, mutta ei verta eikä mitään. Sitten minulla oli vielä kolmas käsi, jonka kämmenestä aloin itse irrottaa ruuvia. Varovasti kiersin sitä, se sattui (isäni irrottamat eivät sattuneet), mutta sain sen lopulta irti. Siitäkään ei tullut verta.

    Olen aikoinani reiki-hoidossa kokenut "putkikädet", joista reikihoitajani sanoi että kämmenteni kanavat avattiin tuolloin. Jotenkin yhdistäisin uneni parantamiseen ja kanavien uudelleen avaamiseen.

    VastaaPoista
  2. Kiitos viestistäsi! Voisin hyvin kuvitella myös itseni kohdalla tuon kanavien avautumisen olevan ajankohtaista. :)

    VastaaPoista